Oppe ved Gamlingen er vi ferdige med påhugget for tunnelen til Hundvåg-RV13. På bildet er det siste rest av utlastingen som pågår.
Ved Gamlingen er arbeidsfelleskapet JV Bilfinger Stangeland godt etablert i kontorbrakkene sine.
Her klargjøres det for sprenging inne i Eiganestunnelen ved Gamlingen.
Schiøtzgården. Her har vi spuntet for den nye undergangen under Madlaveikrysset , E39.
Fra jobben med å lage fundamenter for den nye midlertidige gangbrua ved Kunsthall Stavanger på Madlaveien.
Stikningsingeniør Rosalinn Erga jobber med målinger på Kiellandsmyra, rett ved Motorveien. På dette området skal en av nedkjøringene til Eiganestunnelen komme. Etter at overvannsgrøfta er ferdig begynner arbeidet med å grave oss ned i søppelfyllinga.
Mannskapsriggen til Bilfinger Construction er plassert på Kiellandsmyra, den inneholder også en kantine som alle spiser overtidsmat i.
St. Svithun parken: Innenfor støyskjermen jobbes det med Jet-peling.
TASTA: Fra arbeidet med adkomstveg ned til rundkjøringa.
TASTA: Forskjæringen er ferdig. Her jobber Bilfinger Construction med å støpe portaler.
TASTA: Bilde fra selve tunnelen.
Fra Schancheholen på Mosvann-siden av Motorveien: Bilfinger Construction bygger undergang.
Schancheholen: Vi jobber med diverse grøftearbeider og lager omkjøringsveg for Motorveien.
JÅTTÅVÅGEN SJØFYLLING: Her tipper vi all steinen fra tunnelene og dozer de ut i den gamle tørrdokka. På bildet ser vi et av bassengene.
JÅTTÅVÅGEN SJØFYLLING: Over 1 million kubikkmeter masse fra Eiganestunnel-prosjektet skal tippes her.
Se innslag fra tunnelen på NRK Rogaland den 16. desember 2014: http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-rogaland#t=8m56s